LIDERSTVO JE IPAK STVAR SRCA Ako na jedno pitanje odgovrite potvrdno znači da ste bolji šef od većine
![Posao Dobar šef Kolege](https://stage.bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/07/shutterstock_1032426208.jpg)
Shutterstock
Da li ste ikada radili za menadžera koji je na vas ostavio tako dobar utisak da se godinama kasnije i dalje hvalite njime ili njom? Velike su šanse da ste se pod vođstvom te osobe osećali kao cenjeno ljudsko biće.
Pokojna aktivistkinja za građanska prava Maia Angelu je jednom rekla: “Ljudi će zaboraviti šta ste rekli, ljudi će zaboraviti šta ste uradili, ali ljudi nikada neće zaboraviti kako ste se osećali“.
Liderstvo je zaista stvar srca. Iako je trka za rezultatima svakako ključna za vođenje posla, najbolji lideri balansiraju između poslovnih rezultata i međuljudskih odnosa. Tako stvaraju odlične odnose.
![Motivacija Liderstvo Tim](https://stage.bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/07/shutterstock_1912431304.jpg)
Ključno pitanje koje treba postaviti
Procena vašeg položaja na putu liderstva zahteva iskrenu samoanalizu, jer je letvica za dobro vođstvo postavljena prilično visoko. Jedno pitanje koje bi svako ko ima lidersku ulogu trebalo da postavi je: Da li se ljudi na poslu osećaju bezbedno i povezano?
Istraživanje Ejmi Edmondson o psihološkoj bezbednosti je prilično slikovito. Kada lideri neguju kulturu bezbednosti, gde su radnici slobodni da govore, eksperimentišu, daju povratne informacije i traže pomoć, to dovodi do boljih radnih rezultata.
S druge strane, kada nema psihičke sigurnosti, prisutan je strah. A strah je štetan za postizanje punog potencijala kompanije. Jednostavno ne možemo biti angažovani ili inovativni kada se plašimo, piše Inc.
Kako onda stvoriti veću psihološku sigurnost na radnom mestu?
![Psihologija Posao Kolege](https://stage.bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/07/shutterstock_755621713.jpg)
1. Pomozite svojim zaposlenima da se osećaju povezani
Rad od kuće je stvorio epidemiju usamljenosti. Ne samo da se ljudi ovih dana osećaju izolovano, već i to što mnogim kompanijama jednostavno nedostaju jake veze i zajednica unutar njihove radne snage.
Da bi se razumelo šta sve više postaje kriza povezivanja, BetterUp Labs je sproveo četiri istraživanja u poslednje tri godine na više od 3.000 američkih radnika, procenio podatke od više od 150.000 članova BetterUp-a i sproveo nezavisnu analizu 78 vrhunskih kompanija na Glassdoor-u.
Istraživanje je otkrilo nepovezanost između organizacija i povratnih informacija njihovih zaposlenih o stanju kulture i povezanosti. Dok 96 odsto lidera kaže da prepoznaje važnost veština povezivanja za zaposlene, BetterUp-ova nezavisna analiza 78 vodećih kompanija na Glassdoor-u pokazala je da se radnici i dalje bore da se ponovo povežu, a tri od pet kažu da njihovi poslodavci ne rade dobro na podršci društvenih veza.
Bez rukovodstva ili organizacionih ulaganja, 36 odsto zaposlenih kaže da se ne trudi da izgradi kvalitetne odnose sa svojim timom i da ne poznaje svoje kolege. Štaviše, najnoviji podaci pokazuju da 44 procenta nema pravog prijatelja na poslu; 43 odsto ne oseća vezu sa kolegama; 38 procenata ne veruje svojim kolegama; a 22 odsto nema nijednog prijatelja na poslu.
![Psihologija Posao Kolege Tim](https://stage.bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/07/shutterstock_345947957.jpg)
2. Prepoznajte svoje zaposlene
U ovoj eri rekordne fluktuacije, zaposleni su iscrpljeni, neangažovani i željni istraživanja novih mogućnosti. Kako onda poslovni lideri mogu zadržati svoj tim angažovanim i angažovanim usred trenda Velikih otpuštanja?
Da bi odgovorio na ovo pitanje, Institut za radnu snagu Achievers je anketirao više od 4.200 zaposlenih i 1.600 menadžera za ljudske resurse širom sveta. Naučnici o ponašanju otkrili su da se ključ svodi na dve reči: prepoznavanje zaposlenih.
Prema rezultatima istraživanja objavljenim u Achievers-ovom Izveštaju o nagradama za 2022. godinu, zaposleni koji redovno dobijaju, nagrade – poslovna priznanja, imaju veći nivo posvećenosti poslu, a dve trećine (65 odsto) priznalo je da bi osećaj priznanja umanjio njihovu želju da traže posao.
-Iako priznanje dolazi u mnogim oblicima, jednostavno „hvala“ za dobro obavljen posao ne izaziva smislen odgovor zaposlenih – kaže Natali Baumgartner, glavni naučnik za radnu snagu u Achievers-u i direktor Instituta za radnu snagu Achievers.
Ona ističe da zaposleni žele da čuju kako su konkretno doprineli projektu ili zašto su značajno promenili život svojih saradnika. Iako je toplo „dobro urađeno“ uvek dobrodošlo, zaposleni zaista žele da čuju lične reči pohvale koje su usmerene na njihov izuzetan učinak.
Kada su zaposleni upitani da li bi želeli češće ili značajnije priznanje, više od polovine (64 procenta) je reklo da preferira značajnije priznanje. Dakle, sledeći put kada član vašeg tima bude vodio sastanak sa zaraznom energijom ili vas oduševio kreativnom Pauerpoint prezentacijom, imejl u kojem vam se zahvaljuje, sa konkretnim detaljima, mnogo će pomoći.
![Psihologija Tim Kolege](https://stage.bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/07/shutterstock_240408835.jpg)
3. Komunicirajte jasno i dosledno
Da bi se zaposleni osećali bezbedno, dobri lideri obaveštavaju ljude o predstojećim planovima i projektima, rokovima i svim promenama koje se dešavaju, dobrim ili lošim; daju svojim zaposlenima osećaj sigurnosti obezbeđujući da njihov rad i status zaposlenih budu na čvrstim osnovama.
Kada se pojave teški problemi, oni nikoga ne ostavljaju na cedilu ako utišaju radio; oni odmah rešavaju problem tako što se lično sastanu sa timom (ako je to fizički moguće) ili pošalju mejl bez odlaganja kako bi ljudi znali šta mogu da očekuju.
Konačno, uvek budite na strani nade, snage, istrajnosti i saosećanja. Vaš posao kao lidera je da uradite sve što je potrebno da zadovoljite potrebe svojih ljudi – pokazujući da ih cenite ne samo kao radnike, već i kao ljudska bića.