VOZOVI OD 200KM/H LJUDE VRAĆAJU ŽELEZNICI Momirović: Izgradnjom brzih pruga stvaramo istoriju
![Brzi voz NS](https://stage.bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/04/Brza-pruga-NS.png)
Youtube.com/dulevoz/Printscreen
Tomislav Momirović, ministar saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije rekao je da prisustvujemo stvaranju istorije, povezujemo Beograd i Budimpeštu najkvalitetnijom železničkom infrastrukturom. Spojićemo Beograd i Budimpeštu na isti način na koji smo spojili Beograd i Novi Sad, napomenuo je ministar.
Pre dva meseca puštena je u saobraćaj brza pruga Beograd – Novi Sad. Samo u aprilu, na toj relaciji, prevezeno je oko 250 hiljada putnika. Brzina od 200 kilometara na sat i pola sata vožnje, glavni su razlog što se većina vratila železničkom prevozu.
Odmah posle puštanja u saobraćaj te prve, nastavljeni su radovi na drugoj deonici, od Novog Sada do Subotice.
Dasnas će biti potpisan ugovoru sa gradom Užice, kojim se reguliše finansiranje sanacije klizišta. Reč je o višedecenijskom problemu, a direktno je ugroženo 30 kuća.
Tomislav Momirović, ministar saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije rekao je da se radi o lokalnom problemu, da je Užice grad u kotlini, i da nije prvi put, a ni poslednji da se Vlada uključuje u rešavanje lokalnih problema.
![](https://stage.bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/02/Ministar-Tomislav-Momirovic.jpg)
– Danas potpisujemo ugovor, biramo izvođače i očekujem da u naredna dva meseca saniramo problem koji postoji dugo i preti da ugrozi 30 kuća – naveo je Momirović i napomenuo da je ugrožen i put, ali i trafostanica, što preti da ugrozi snabdevanje energijom celog Užica.
Dodao je da je Vlada izdvojila 110 miliona dinara i očekuje da u narednim nedeljama počnu radovi, kako bi se posao završio za naredna dva, tri meseca.
Kada je reč nastavku izgradnje pruge do Subotice, Momirović napominje da prisustvujemo stvaranju istorije, povezujemo Beograd i Budimpeštu najkvalitetnijom železničkom infrastrukturom.
– Spojićemo Beograd i Budimpeštu na isti način na koji smo spojili Beograd i Novi Sad. Samo u aprilu je 250.000 ljudi prošlo tom prugom, išlo u tim brzim vozovima. Želimo da spojimo i Beograd i Niš – napomenuo je ministar.
Momirović je rekao da su radovi na pruzi ka Budimpešti već počeli, da se već radi na demontaži stare pruge, a posle toga ide postavljanje nove.
– Ono što je značajnije od građevinskog elementa je tehnološki. Pruga ima značajnu tehnološku komponentu. I da bismo izveli ovaj projekat mi moramo da imamo inženjere koji imaju znanje da sprovedu ovakve projekte – rekao je ministar i napomenuo da će ova pruga biti najbolja u Istočnoj Evropi.
Saobraćaj između Subotice i Novog Sada je zaustavljen 7. aprila kako bi bili završeni pripremni radovi. Do sada je kompletna komunikaciona mreža demontirana i radi se na demontaži starih šina.
Veselin Simović iz Železnica Srbije rekao je da se očekuje ovih dana da se završi demontaža signalizacije i telekomunikacije, a završetak demontaže šina i pragova se očekuje početkom juna, nakon čega se stiču uslovi za početak gradnje brze pruge.
![](https://stage.bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/05/drone-g04d5bee31_640.jpg)
Širom Srbije trenutno se gradi 10 autoputeva
Ministar Momirović je rekao da se trenutno radi na 10 auto-puteva, da se projektuje i gradi 1.200 kilometara auto-puteva.
– Prošli su praznici i građani su mogli da se uvere da nije bilo gužvi. To je rezultat što smo investirali u puteve – napomenuo je ministar.
Jedno od najvećih gradilišta je saobraćajnica koja povezuje Novi Beograd sa auto-putem Miloš Veliki. Ova saobraćajnica treba da rastereti saobraćaj na Novom Beogradu, a biće olakšano uključivanje na auto-put Miloš Veliki.
Nemanje Mutić, zamenik projektnog direktora na projektu rekao je da su se radovi intezivirali i da je sada oko 130 ljudi radi na projektu, a u piku sezone očekuje se i 300 radnika
Napomenuo je da je prošle godine najviše rađeno na nasipima, a tokom zime na hitrotešničkim radovima.
Mutić podseća da će auto-put imati po tri kovovozne trake u oba smera, sa jedne i sa druge strane pešačka staza, biće i biciklistička staza od Novog Beograda do budućeg novog nacionalnog stadiona.
– Ovaj auto-put je nešto drugačiji, jer je ujedno i auto-put i gradska saobraćajnica – rekao je Mutić i napomenuo da će od Surčina do Novog Beograda da se stiže za pet minuta.
Govoreći o Obilaznici oko Beograda, ministar Momirović je rekao da je to projekat koji se radi već 30 godina i napomenuo da taj projekat mora da se završi u naredne tri godine.